ПОЛОЖЕННЯ ПРО НАУКОВІ ШКОЛИ КИЇВСЬКОГО СТОЛИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА
Граматика мови: функційний і прикладний аспекти
Рік заснування наукової школи: 2016.
ДОСЛІДНИЦЬКА ПРОГРАМА НАУКОВОЇ ШКОЛИ
Керівник наукової школи – Вінтонів Михайло Олексійович, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
Профіль в Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=ffifdYgAAAAJ&hl=uk
Профіль в Research Gate:
https://www.researchgate.net/profile/Mykhailo-Vintoniv-2
Профіль у Web of Science
https://www.webofscience.com/wos/author/record/ACV-6885-2022
Профіль у Scopus
https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57554633800
Регіони діяльності осередків наукової школи:
м. Київ, м. Вінниця, м. Маріуполь.
Наукове керівництво дисертаційними роботами
Характерною ознакою наукових досліджень є те, що присвячені вони актуальним проблемам граматики української мови, зокрема вивченню генези, еволюції та сучасного вжитку граматичних форм, функційно-комунікативних і когнітивно-прагматичних процесів в українській мові. Зосереджено увагу на засобах вираження основної і додаткової пропозиції в структурі речення, статусі девербатива як синкретичної неізосемічної мовної одиниці. Приділяється увага виявам функційно-комунікативних категорій у художньому та публіцистичному текстах, висвітленню статусу оцінки в системі мовних категорій та її ролі в тексті та дискурсі.
Основні напрями наукового пошуку:
- Функційна граматика
- Соціолінгвістика
- Ономастика
- Теоретико-методологічні засади у вивченні граматики української мови
- Проблеми зв'язку мови і суспільства.
Актуальні проблеми української лінгводидактики профільної та вищої шкіл
Рік заснування наукової школи: 2000.
ДОСЛІДНИЦЬКА ПРОГРАМА НАУКОВОЇ ШКОЛИ
Керівник наукової школи – Караман Станіслав Олександрович, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
Профіль в Google Scholar:
https://scholar.google.com/citations?hl=uk&user=In2nZX_FetYC
Профіль в Research Gate:
https://www.researchgate.net/profile/Stanislav-Karaman-2
Профіль у Web of Science:
https://www.webofscience.com/wos/author/record/1906981
Кадровий склад наукової школи:
Караман Ольга Володимирівна, кандидат педагогічних наук, професор, професор кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка;
Овсієнко Людмила Миколаївна, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка;
Горобець Світлана Іванівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка;
Горохова Тетяна Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка;
Шкавро Володимир Володимирович, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української літератури, компаративістики і грінченкознавства Факультету української філології, культури і мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка;
Основні напрями наукового пошуку:
– формування професійної комунікативної компетентності в підготовці майбутнього вчителя української мови і літератури;
– лінгводидактичні стратегії навчання української мови студентів нефілологічних спеціальностей;
– теоретичні основи навчання основних розділів української мови в профільній школі;
– методика навчання української мови як іноземної студентів філологічних та нефілологічних спеціальностей.
Регіони діяльності осередків наукової школи:
м. Кривий Ріг, м. Дніпро, м. Кам’янець-Подільський, м. Бердянськ, м. Переяслав, м. Чернівці.
Теоретико-експериментальні студії з проблем української лінгводидактики вищої школи та ліцею
ДОСЛІДНИЦЬКА ПРОГРАМА НАУКОВОЇ ШКОЛИ
Рік заснування наукової школи: 2010.
Керівник наукової школи: Караман Ольга Володимирівна, кандидат педагогічних наук, професор, професор кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
Профіль в Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=B0y_diYAAAAJ&hl=uk&authuser=4
Профіль в Research Gate:
https://www.researchgate.net/profile/Olga-Karaman-2
Профіль у Web of Science:
https://www.webofscience.com/wos/author/record/1906862
Кадровий склад наукової школи:
Діденко Наталія Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов Національної академії статистики, обліку та аудиту.
Полінок Олена Володимирівна, кандидат педагогічних наук, викладач циклової комісії з видавничої справи, культури та української філології Фахового коледжу «Універсум» Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
Заєць Валентина Григорівна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
Резнік Тетяна Петрівна, доктор філософії зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки, учитель української мови і літератури СЗШ № 162 м. Києва.
Тільняк Неоніла Василівна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри української мови, літератури та культури факультету лінгвістики КПІ імені Ігоря Сікорського.
Основні напрями наукової роботи:
– оптимізація змісту мовознавчих і лінгводидактичних дисциплін у закладах вищої освіти за першим (бакалаврським) та другим (магістерським) освітніми рівнями;
– сучасні підходи до формування конкурентоздатних фахівців освітньої галузі з урахуванням діапазону фахових/спеціальних і загальних компетентностей;
– компетентнісна основа змістових і технологічних аспектів уроків української мови в гімназіях і ліцеях;
– зміна методичних орієнтирів в оцінюванні навчальних досягнень здобувачів освіти з української мови в гімназіях і ліцеях;
– використання цифрових технологій в організації освітнього процесу у ЗВО та ліцею;
– соціально-емоційне навчання майбутніх фахівців освітньої галузі.
Регіони діяльності осередків наукової школи: Київ, Кривий Ріг, Дніпропетровськ, Кам’янець-Подільський, Бердянськ, Чернівці.
Актуальні проблеми лінгвістики і лінгводидактики вищої школи
Рік заснування: 2004.
ДОСЛІДНИЦЬКА ПРОГРАМА НАУКОВОЇ ШКОЛИ
Керівник наукової школи: Стишов Олександр Анатолійович, доктор філологічних наук, професор, професор кафедри української мови.
Профіль в Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=Xn2tT-QAAAAJ&hl=uk
Профіль в Research Gate:
https://www.researchgate.net/profile/Olekcandr-Styshov
Профіль у Scopus
https://www.scopus.com/authid/
КАДРОВИЙ СКЛАД НАУКОВОЇ ШКОЛИ
Бойчук Марія Володимирівна, доцент кафедри видавничої справи та редагування Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна»;
Дроботенко Валентина Юріївна, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка;
Пашинська Людмила Михайлівна, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української філології та славістики Київського національного лінгвістичного університету;
Стасюк Тетяна Віталіївна, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри філології Дніпровського аграрно-економічного університету;
Тихонова Оксана Федорівна, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри іноземної філології Краматорського економіко-гуманітарного інституту;
Школа Галина Миколаївна, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української філології та славістики Київського національного лінгвістичного університету;
Ладоня Катерина Юріївна, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач науково-організаційного відділу, старший дослідник Інституту педагогіки НАПН України;
Шуленок Олександр Сергійович, науковий співробітник відділу інноваційних технологій в освіті обдарованих Інституту обдарованої дитини НАПН України, науковий співробітник.
Основні напрями наукової роботи:
- динамічні процеси в лексиці української мови кінця ХХ – початку ХХІ століть на матеріалі дискурсу ЗМІ;
- нові словотворчі процеси в українській та індоєвропейських мовах кінця ХХ – початку ХХІ століть;
- розвиток і модифікації фразеологічного складу сучасної української мови;
- зіставно-типологічні і загальнолінгвістичні дослідження далекоспоріднених і неспоріднених мов;
- семантичні зміни в дискурсі українськомовних мас-медіа кінця ХХ початку ХХІ століть;
- історичний розвиток української мови певними відомими особистостями;
- лінгводидактичні стратегії навчання української мови студентів нефілологічних спеціальностей.
Регіони діяльності осередків наукової школи: Київ, Дніпро, Івано-Франківськ, Краматорськ.