ПОЛОЖЕННЯ ПРО НАУКОВІ ШКОЛИ КИЇВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА
ПОЛОЖЕННЯ ПРО НАУКОВІ ШКОЛИ КИЇВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА
Діючі наукові школи:
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІНГВОДИДАКТИКИ ПРОФІЛЬНОЇ ТА ВИЩОЇ ШКОЛИ
Рік заснування наукової школи: 2000.
Керівник наукової школи – Караман Станіслав Олександрович, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського університету імені Бориса Грінченка.
Профіль в Google Scholar:
https://scholar.google.com/citations?hl=uk&user=In2nZX_FetYC
Профіль в Research Gate:
https://www.researchgate.net/profile/Stanislav-Karaman-2
Регіони діяльності осередків наукової школи:
м. Кривий Ріг, м. Дніпро, м. Кам’янець-Подільський, м. Бердянськ, м. Переяслав, м. Чернівці.
Наукове керівництво дисертаційними дослідженнями
Однією з ознак наукових досліджень Станіслава Карамана та його аспірантів є те, що виконані вони з урахуванням вимог та потреб сучасної школи. Тематика наукових пошуків зорієнтована на проблеми вищої та загальної середньої школи, особлива увага приділена питанням професійної підготовки майбутніх педагогів, зокрема вчителів української мови і літератури з урахуванням вимог сучасної дидактики.
Основні напрями наукового пошуку:
- формування професійної комунікативної компетентності в підготовці майбутнього вчителя української мови і літератури;
- лінгводидактичні стратегії навчання української мови студентів нефілологічних спеціальностей;
- теоретичні основи навчання основних розділів української мови в профільній школі;
- методика навчання української мови як іноземної студентів філологічних та нефілологічних спеціальностей.
Доктори педагогічних наук, консультантом яких був доктор педагогічних наук, професор Караман С.О.:
З дидактики:
- Мішеніна Т.М. Формування дидактичної компетентності майбутніх учителів філологічних спеціальностей у вищих педагогічних навчальних закладах: дис… доктора педагогічних наук: 13.00.02. Київ, 2013. 462 с.
З лінгводидактики:
- Любашенко О.В. Лінгводидактичні стратегії навчання української мови студентів нефілологічних спеціальностей у вищому навчальному закладі: дис… доктора педагогічних наук: 13.00.02. Київ, 2008. 474 с.
- Бакум З.П. Теоретичні основи навчання фонетики української мови в гімназії: дис… доктора педагогічних наук: 13.00.02. Київ, 2009. 446 с.
- Овсієнко Л.М. Методика навчання лінгвістики тексту майбутніх учителів української мови і літератури на засадах компетентнісного підходу: дис… доктора педагогічних наук: 13.00.02. Київ, 2018. 460 с.
- Кулик О.Д. Мовленнєвий розвиток учнів 5-9 класів закладів загальної середньої освіти в процесі навчання словотвірної системи української мови: дис… доктора педагогічних наук: 13.00.02. Київ, 2019. 444 с.
Кандидати педагогічних наук, які захистили дисертації під керівництвом доктора педагогічних наук, професора Карамана С.О.
З лінгводидактики:
- Захарчук-Дуке О.О. Розвиток культури мовлення майбутніх учителів української мови і літератури з використанням інформаційно-комунікаційних технологій: дис… кандидата педагогічних наук: 13.00.02. Київ, 2015. 259 с.
- Зінченко В.М. Методика формування мовно-мовленнєвих компетентностей учнів старших класів гімназій на засадах системного підходу: дис… кандидата педагогічних наук: 13.00.02. Київ, 2015. 259 с.
- Решетілова О.М. Лінгводидактичні засади навчання майбутніх документознавців української професійної лексики: дис. ... кандидата педагогічних наук: 13.00.02. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2016. 234 с.
- Скибун Н.Д. Формування професійної мовленнєвої компетентності майбутніх фахівців туристичного профілю: дис. ... кандидата педагогічних наук: 13.00.02. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2016. 255 с.
- Александрова В.Ф. Формування соціокультурної компетентності учнів 8-9 класів у позакласній роботі з української мови: дис. ... кандидата педагогічних наук: 13.00.02. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2017. 276 с.
- Горохова Т.О. Формування граматичної компетенції студентів-філологів на засадах текстоцентричного підходу: дис. ... кандидата педагогічних наук: 13.00.02. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2018. 257 с.
- Кондратенко Н.Ю. Методика формування комунікативної компетентності майбутніх журналістів на засадах лінгвокультурології: дис. ... кандидата педагогічних наук: 13.00.02. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2018. 253 с.
- Шкавро В.В. Методика розроблення та впровадження тестових завдань з української мови в старших класах профільної школи: дис. ... кандидата педагогічних наук: 13.00.02. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2019. 267 с.
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛІНГВІСТИКИ І ЛІНГВОДИДАКТИКИ ВИЩОЇ ШКОЛИ
Рік заснування наукової школи: 2004.
Керівник наукової школи – Стишов Олександр Анатолійович, доктор філологічних наук, професор, професор кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського університету імені Бориса Грінченка.
Профіль в Google Scholar:
https://scholar.google.com/citations?user=Xn2tT-QAAAAJ&hl=uk
Профіль в Research Gate:
https://www.researchgate.net/profile/Olekcandr-Styshov
Регіони діяльності осередків наукової школи:
м. Київ, м. Дніпро, м. Івано-Франківськ, м. Львів, м. Бердянськ, м. Краматорськ.
Наукове керівництво дисертаційними дослідженнями
Наукові пошуки Олександра Стишова та його аспірантів зосереджені на актуальних проблемах дослідження лексики в сучасному українському дискурсі ЗМК, зокрема на аналізі лексичних, словотворчих, семантичних, графічних і фразеологічних неологізмів у соцмережах початку ХХІ століття, встановленні джерел їх походження та функціонально-стилістичних особливостей. Аспірантами школи Олександра Стишова отримано нові науково обґрунтовані результати, що в сукупності розв’язують конкретні наукові завдання, які мають значення для розвитку вітчизняної мовознавчої науки. Свідченням чого є їхні публікації, яким притаманний науково-практичний та науковий методичний характер.
Основні напрями наукового пошуку:
- динамічні процеси в лексиці української мови кінця ХХ – початку ХХІ століть на матеріалі дискурсу ЗМІ;
- нові словотворчі процеси в українській та індоєвропейських мовах кінця ХХ – початку ХХІ століть;
- розвиток і модифікації фразеологічного складу сучасної української мови;
- зіставно-типологічні й загальнолінгвістичні дослідження далекоспоріднених і неспоріднених мов;
- семантичні зміни в дискурсі українськомовних мас-медіа кінця ХХ – початку ХХІ століть;
- історичний розвиток української мови певними відомими особистостями;
- лінгводидактичні стратегії навчання української мови студентів нефілологічних спеціальностей.
Кандидати філологічних наук, які захистили дисертації під керівництвом доктора філологічних наук, професора Стишова О.А.:
- Стасюк Т.В. Відонімні утворення: структурно-семантичні і функціонально-стилістичні аспекти у мові сучасної публіцистики: дис… кандидата філологічних наук: 10.02.01. Київ, 2005. 278с.
- Школа Г.М. Мовна творчість Трохима Зіньківського в контексті творення літературних норм української мови другої половини ХІХ століття: дис… кандидата філологічних наук: 10.02.01. Київ, 2007. 276 с.
- Калякіна О.О. Комунікативно-стилістична модифікація фразем у заголовках української преси кінця ХХ – початку ХХІ століття: дис… кандидата філологічних наук: 10.02.01. Київ, 2008. 261 с.
- Ніколаєнко Л.С. Мотиваційна основа аксіологічно маркованих композитних номінацій в англійській і українській мовах: дис… кандидата філологічних наук: 10.02.17. Київ, 2009. 209 с.
- Пашинська Л.М. Фразеологічні неологізми в сучасному українському мас-медійному дискурсі: дис… кандидата філологічних наук: 10.02.01. Київ, 2011. 234 с.
- Тихонова О.Ф. Адаптація і функціонування абревіатура англіцизмів у сучасних китайських і українських засобах масової інформації: дис… кандидата філологічних наук: 10.02.17. Київ, 2013. 232 с.
- Бойчук М.В. Неологізми в заголовках інтернетвидань: структурно-семантичний та функціонально-стилістичний аспекти: дис… кандидата філологічних наук: 10.02.01. Київ, 2017. 234 с.
- Ладоня К.Ю. Неологізми в українськомовному сегменті соціальної мережі «Facebook»: дис… кандидата філологічних наук: 10.02.01. Київ, 2021. 234 с.
ГРАМАТИКА МОВИ: ФУНКЦІЙНИЙ І ПРИКЛАДНИЙ АСПЕКТИ
Рік заснування наукової школи: 2016.
Керівник наукової школи – Вінтонів Михайло Олексійович, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського університету імені Бориса Грінченка.
Профіль в Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=ffifdYgAAAAJ&hl=uk
Профіль в Research Gate:
https://www.researchgate.net/profile/Mykhailo-Vintoniv-2
Регіони діяльності осередків наукової школи:
м. Київ, м. Вінниця, м. Маріуполь.
Наукове керівництво дисертаційними дослідженнями
Характерною ознакою наукових досліджень є те, що присвячені вони актуальним проблемам граматики української мови, зокрема вивченню генези, еволюції та сучасного вжитку граматичних форм, функційно-комунікативних і когнітивно-прагматичних процесів в українській мові. Зосереджено увагу на засобах вираження основної і додаткової пропозиції в структурі речення, статусі девербатива як синкретичної неізосемічної мовної одиниці. Приділяється увага виявам функційно-комунікативних категорій у художньому та публіцистичному текстах, висвітленню статусу оцінки в системі мовних категорій та її ролі в тексті та дискурсі.
Основні напрями наукового пошуку:
- типологія граматичних одиниць;
- комунікативні функції синтаксичних одиниць;
- граматичні одиниці в різносистемних мовах: функційний і прикладний аспекти;
- стилістичні вияви синтаксичних одиниць;
- граматичні засоби експресивізації в українському політичному дискурсі;
- лінгвістична експертиза.
Кандидати філологічних наук, які захистили дисертації під керівництвом доктора філологічних наук, професора Вінтоніва М.О.:
- Орєхов В.В. Функціонально-комунікативні вияви складнопідрядних речень прислівного типу: дис... канд. філол. наук: 10.02.01. Донецьк, 2005. 187 с.
- Сотникова О.О. Структурно-семантичні вияви детермінантних членів речення в сучасній українській мові: дис... канд. філол. наук: 10.02.01. Донецьк, 2006. 193 с.
- Пономаренко К.В. Інформаційний потенціал девербативів у комунікативній структурі речення і тексту: дис... канд. філол. наук: 10.02.01. Донецьк, 2010. 207 с.
- Назар Р.Н. Репортажний текст: структура, семантика: дис... канд. філол. наук: 10.02.01. Донецьк, 2011. 197 с.
- Шатілова О.С. Динаміка структури та семантики спонукальних конструкцій в українських публіцистичних текстах початку ХХІ століття: дис... канд. філол. наук: 10.02.01. Донецьк, 2013. 235 с.
- Мала Юлія Валеріївна Синтаксичні засоби експресивізації в українському політичному дискурсі: дис... канд. філол. наук: 10.02.01. Черкаси, 2016. 229 с.
- Дорошенко М.Н. Функційно-семантичні параметри часток у мові української преси початку ХХІ століття: дис... канд. філол. наук: 10.02.01. Черкаси, 2019. 206 с.
- Бортун К.О. Структурно-семантичні типи та функції імперативних висловлень у публіцистичному й офіційно-діловому стиля: дис... канд. філол. наук: 10.02.01. Черкаси, 2019. 219 с.
- Грачова А.В. Темпоральні прислівники в різносистемних мовах: структура, семантика, функції (на м-лі англійської, італійської, української мов): дис... канд. філол. наук: 10.02.15. Одеса, 2019. 219 с.
НАУКОВА ШКОЛА З АКТУАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ ТЕОРІЇ ТА ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Рік заснування наукової школи: 2010.
Керівник наукової школи – Бондарева Олена Євгенівна, доктор філологічних наук, професор, головний науковий співробітник кафедри української літератури, компаративістики і грінченкознавства Факультету української філології, культури і мистецтва Київського університету імені Бориса Грінченка.
Профіль в Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=cIROpBkAAAAJ&hl=uk
Профіль в Research Gate:
https://www.researchgate.net/profile/Olena-Bondareva
Регіони діяльності осередків наукової школи:
м. Київ, м. Херсон, м. Дніпро, м. Миколаїв, м. Кривий Ріг, м. Вроцлав.
Наукове керівництво дисертаційними дослідженнями
Характерною ознакою наукових досліджень Олени Бондаревої та здобувачів наукових ступенів є глибоке вивчення й інтерпретація літературознавчих проблем на засадах культурної антропології, міфокритики, рецептивної естетики, постколоніальних студії; нелінійний аналіз складних систем, культурно-історична та культурно-функціональна аналітика.
Основні напрями наукового пошуку:
- стратегії розвитку сучасної української літератури;
- новітня українська драматургія;
- семіосфера сучасних культурних процесів;
- міфопоетика художнього тексту;
- ідіостилістика українського письменства кінця ХХ – ХХІ століть;
- структурне моделювання у літературознавстві;
- нові парадигми українського літературознавства;
- художня література і медіа.
Доктори філологічних наук, консультантом яких була доктор філологічних наук, професор Бондарева О.Є.:
1. Башкирова О.М. Гендерні художні моделі сучасної української романістики: дис… доктора філологічних наук: 10.01.06; 10.01.01. Київ, 2019. 464 с.
2. Біляцька В.П. Жанровий код українського роману у віршах кінця ХХ – початку ХХІ століття»: дис… доктора філологічних наук: 10.01.01. Київ, 2017. 454 с.
3. Бітківська Г.В. Сучасний український літературний журнал як інтермедіальний текст: дис… доктора філологічних наук: 10.01.01. Київ, 2020. 522 с.
4. Вишницька Ю.В. Міфологічні сценарії в сучасному художньому та публіцистичному дискурсах: дис… доктора філологічних наук: 10.01.01. Київ, 2016. 624 с.
Кандидати філологічних наук, які захистили дисертації під керівництвом доктора філологічних наук, професора Бондарева О.Є.:
1. Бондар Л.О. Творчість Ярослава Стельмаха в контексті «нової хвилі» української драматургії 80-х років ХХ століття: дис. ... кандидата філологічних наук: 10.01.01. Миколаїв: Миколаївський державний університет ім. В.О. Сухомлинського, 2007. 219 с.
2. Погребняк І.В. Громадське і приватне в епістолярії Бориса Грінченка: дис. ... кандидата філологічних наук: 10.01.01. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2013. 267 с.
3. Клепикова О.В. Особливості концептосфери та ідіостилістики у прозі Лариси Денисенко: дис. ... кандидата філологічних наук: 10.01.01. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2013. 203 с.
4. Луценко Л.О. Структура гендерної нарації (на матеріалі любовної прози Елізи Гейвуд): дис. ... кандидата філологічних наук: 10.01.06. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2014. 176 с.
5. Литвинюк Л.О. Художні моделі буття у поезії Івана Перепеляка в контексті українського поетичного слова 1970–1990-х років: дис. ... кандидата філологічних наук: 10.01.01. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2014. 176 с.
6. Цокол О.О. Текстові стратегії української драматургії 1980–2010-х років: дис. ... кандидата філологічних наук: 10.01.01. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2017. 166 с.
НАУКОВА ШКОЛА З ПРОБЛЕМ ПОЕТИКИ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ
Рік заснування наукової школи: 2007.
Керівник наукової школи – Бровко Олена Олександрівна, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри української літератури, компаративістики і грінченкознавства Факультету української філології, культури і мистецтва Київського університету імені Бориса Грінченка.
Профіль в Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=aL3U_WcAAAAJ&hl=uk
Профіль в Research Gate:
https://www.researchgate.net/profile/Olena-Brovko-2
Регіони діяльності осередків наукової школи:
м. Київ, м. Полтава.
Наукове керівництво дисертаційними дослідженнями
Характерною ознакою наукових досліджень Олени Бровко та здобувачів наукових ступенів є глибокий аналіз проблем мистецької ідентичності, естетико-поетологічних властивостей художнього тексту в синхронійному та діахронійному вимірах.
Основні напрями наукового пошуку:
- проблеми жанру, стилю, композиції художнього твору;
- інтертекстуальність як текстово-дискурсивна категорія;
- особливості розвитку літературного процесу ХХ – ХХІ ст. а аспекті проблем ідентичності;
- компаративні студії: генетико-контактні, порівняльно-типологічні, інтермедіальні аспекти.
Доктори філологічних наук, консультантом яких була доктор філологічних наук, професор Бровко О.О.:
1. Галич А.О. Жанрові модифікації портретного дискурсу в документалістиці ХХ – ХХІ ст.: дис. … доктора філологічних наук; 10.01.01. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2017. 481 с.
Кандидати філологічних наук, які захистили дисертації під керівництвом доктора філологічних наук, професора Бровко О.О.:
1. Негодяєва С.А. Лірика Леоніда Талалая. Інтертекстуальні параметри: дис. … кандидата філологічних наук: 10.01.01. Луганськ: Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007. 230 с.
2. Понасенко А.В. Творчість Богдана Рубчака й естетика Нью-Йоркської групи: дис. … кандидата філологічних наук: 10.01.01. Луганськ, Луганський національний університет імені Тараса Шевченка: 2012. 203 с.
3. Сидоренко Л.І. Поетика сучасної метадрами: дис. … кандидата філологічних наук: 10.01.01. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2018. 254 с.
ХУДОЖНЯ ОБРАЗНІСТЬ У МИСТЕЦТВІ СЛОВА: ТЕОРЕТИКО-ЛІТЕРАТУРНІ ТА ДІАХРОНІЧНІ АСПЕКТИ
Рік заснування наукової школи: 2010.
Керівник наукової школи – Єременко Олена Володимирівна, доктор філологічних наук, професор, заступник голови Національного агентства забезпечення якості вищої освіти України, професор кафедри української літератури, компаративістики і грінченкознавства Факультету української філології, культури і мистецтва Київського університету імені Бориса Грінченка.
Профіль в Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=pdvm9oEAAAAJ&hl=uk
Профіль в Research Gate:
https://www.researchgate.net/profile/Olena-Yeremenko
Регіони діяльності осередків наукової школи:
м. Київ.
Наукове керівництво дисертаційними дослідженнями
Характерною ознакою наукових досліджень Олени Єременко та здобувачів наукових ступенів є глибокий аналіз актуальних питань багатоаспектності художнього тексту, його образотворчої детермінованості.
Основні напрями наукового пошуку:
- образність і психологічний аналіз;
- автор, наратор, реципієнт і художня образність;
- жанрово-родові різновиди та модифікації художнього тексту;
- гендерна вмотивованість художності;
- поліфункціональні тенденції літературного процесу;
- своєрідність образності окремих авторів тощо.
Кандидати філологічних наук, доктори філософії, які захистили дисертації під керівництвом доктора філологічних наук, професора Єременко О.В.:
1. Євтушенко С.О. Творчість Бориса Грінченка в контексті європейської літератури кінця ХІХ – початку ХХ століть: дис. ... кандидата філологічних наук: 10.01.01 Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2013. 221 с.
2. Шуть В.Я. Інтерсеміотичність поетики сучасної української есеїстики (на матеріалі творчості Юрія Андруховича та Оксани Забужко): дис. ... кандидата філологічних наук: 10.01.01 Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2014. 221 с.
3. Вощенко О.І. Контрдискурс у літературі українського соцреалізму 1950–1970-х років: дис. ... доктора філософії: 035. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2021. 245 с.
ФОРМУВАННЯ ЛІТЕРАТУРНОГО КАНОНУ ТА КУРИКУЛУМУ ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТИ: ФІЛОЛОГІЧНІ ТА МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ
Рік заснування наукової школи: 1998.
Керівник наукової школи – Ковбасенко Юрій Іванович, кандидат філологічних наук, професор кафедри світової літератури Факультету української філології, культури і мистецтва Київського університету імені Бориса Грінченка.
Профіль в Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=TWufA_gAAAAJ&hl=uk
Профіль в Research Gate:
https://www.researchgate.net/profile/Yuri_Kovbasenko
Регіони діяльності осередків наукової школи:
м. Київ, м. Чернівці, м. Вінниця, м. Івано-Франківськ, м. Полтава, м. Ужгород, м. Дрогобич.
Наукове керівництво дисертаційними дослідженнями
Характерною ознакою наукових досліджень Юрія Ковбасенка та його аспірантів є те, що виконуються вони з урахуванням викликів часу. Тематика кандидатських досліджень зорієнтована як на проблемах вивищення якості курикулуму (наприклад, дерусифікації шкільних програм із зарубіжної літератури після 24.02.2022), так і на питаннях професійної підготовки майбутніх педагогів, зокрема вчителів зарубіжної школи, їх діагностичної діяльності, моделювання професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах ступеневої освіти у ЗВО, застосування інтерактивних технологій, формування професійної компетентності та здійснення самоосвітньої діяльності.
Основні напрями наукового пошуку:
- постколоніальні студії;
- система підготовки майбутніх учителів середньої та старшої школи до діагностичної діяльності;
- андрагогічний підхід до професійної передпідготовки вчителів гуманітарного профілю;
- інтерактивний проєкт як засіб стимулювання мовленнєвої діяльності студентів університету;
- підготовка майбутнього вчителя світової літератури до самоосвітньої діяльності;
- педагогічне моделювання у професійній підготовці майбутніх учителів світової літератури;
- моніторинг професійної діяльності вчителя старшої школи;
- формування культури спілкування старшокласників у виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів;
- моделювання інноваційного розвитку освітнього середовища гімназії;
- формування комунікативної компетентності майбутніх учителів старшої школи у процесі педагогічної практики;
- підготовка майбутніх учителів старших класів до діагностування пізнавальних інтересів старших школярів.
Кандидати педагогічних наук, які захистили дисертації під керівництвом кандидата філологічних наук, професора Ковбасенка Ю.І.:
1. Горідько Ю.Л. Філологічний аналіз художнього тексту в старших класах середньої школи (на матеріалі творів зарубіжних письменників): дис... канд. пед. наук: 13.00.02. Київ, 2000. 192 с.
2. Бітківська Г.В. Формування літературознавчих понять в учнів 5-7 класів на уроках зарубіжної літератури: дис... канд. пед. наук: 13.00.02. Київ, 2007. 236 с.
3. Скрипник Т.М. Методика вивчення старшокласниками англомовної поезії у перекладі та мовою оригіналу: дис... канд. пед. наук: 13.00.02. Київ, 2010. 183 с.
Кандидати філологічних наук, які захистили дисертації під керівництвом кандидата філологічних наук, професора Ковбасенка Ю.І.:
1. Баліна К.Н. Постмодерністська парадигма творчості Юрія Андруховича: дис... канд. філол. наук: 10.00.01. Київ, 2011. 193 с.
2. Дячок С.О. Інтертекст у поезії Ліни Костенко: дис... канд. філол. наук: 10.00.01. Київ, 2019. 186 с.
ДІАЛОГІЧНИЙ ХАРАКТЕР УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В СИНХРОНІЇ І ДІАХРОНІЇ - ТИПОЛОГІЧНІ МОДЕЛІ
Рік заснування наукової школи: 2014.
Керівник наукової школи – Гальчук Оксана Василівна, доктор філологічних наук, професор кафедри світової літератури Факультету української філології, культури і мистецтва Київського університету імені Бориса Грінченка.
Профіль в Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=0wyTZWgAAAAJ&hl=ukr
Профіль в Research Gate:
https://www.researchgate.net/profile/Oksana-Halchuk
Регіони діяльності наукової школи:
м. Київ.
Наукове керівництво дисертаційними дослідженнями
Специфіка досліджень представників цієї наукової школи зумовлена потребою вивчати національне письменство в поза(між)національному просторі. Застосування новітніх підходів і методів наукового аналізу, відмова від замикання в межах вузької спеціалізації, використання дослідницького потенціалу, накопиченого в результаті виходу літературознавства в царину інших мистецтв, дає змогу включитись у науковий дискурс, мета якого – пізнати як спільні і самобутні риси різних національних літератур, так і закономірності світового літературного процесу.
Основні напрями наукового пошуку:
- українська література в контексті світової;
- міфологізм і неоміфологізм світової літератури;
- індивідуально-авторські й національні інтерпретацій традиційних сюжетів і образів;
- специфіка української античності;
- інтертекстуальність як організація художнього тексту твору.
Доктори філософії, які захистили дисертації під керівництвом кандидата філологічних наук, професора Гальчук О.В.:
1. Кая С. Місто як міф в українській і турецькій прозі доби постмодерну: особливості авторських і національних репрезентацій: дис… доктора філософії. Київ, 2021. 264 с.