Видайчук Тетяна Леонідівна
1.В 11.01.01 Українська мова та література /
035.01.01 Українська мова та література
першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
І. Гарант освітньої програми - Видайчук Тетяна Леонідівна, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва.
ІІ. Мета освітньої програми - підготувати фахівця, здатного розв’язувати складні спеціалізовані завдання і практичні проблеми у галузі української філології. ОПП «Українська мова та література» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти – це система підготовки мовознавців і літературознавців, вчителів, методистів, перекладачів, редакторів, літературних оглядачів, копірайтерів.
IІІ. Цілі навчання – формування у здобувачів вищої освіти комплексу знань, умінь та навичок для застосування у професійній діяльності: творення, редагування, переклад, трансформація, оцінювання письмових та усних текстів різних жанрів і стилів; оперування комунікативними стратегіями й тактиками; вправне користування комп’ютерними програмами та інформаційними технологіями з використання мови; анотування й реферування текстів, вирішення різноаспектних термінологічних і текстологічних проблем.
Компетенції випускників - випускник ОПП матиме систему мовознавчих і літературознавчих знань, мовну підготовку, навички літературознавчого і лінгвістичного аналізу творів та перекладів, лінгвістичну ерудицію й прозорливість для створення власних текстів, належне мовне виховання та інтелігентну мовну поведінку, поєднані з високим рівнем громадянської свідомості.
ІV. Унікальність програми
Особливість сучасної підготовки студентів-україністів полягає у поєднанні (задля національного відродження, самозбереження, самоідентифікації) євроінтеграційних особливостей гуманітарної освіти зі зміцненням вітчизняних навчальних і наукових тенденцій і концепцій.
Студентоцентроване, практикоорієнтоване навчання.
Досягнення програмних результатів навчання відбувається на основі сучасних практик з використанням новітньої матеріально-технічної інфраструктури Університету Грінченка та установ – баз практик.
Задля присвоєння професійної кваліфікації вчителя української мови та літератури закладу загальної середньої освіти студенти оволодівають циклом психолого-педагогічних дисциплін та мають відповідні практики у закладах освіти.
Здобувачі мають змогу обрати індивідуальну траєкторію навчання, адже програма передбачає кілька блоків вільного вибору, а саме:
- «Іноземна мова (англійська/польська)»;
- «Комп’ютерна лінгвістика»;
- «Літературна творчість і копірайтинг»;
- «Прикладна лінгвоукраїністика».
Також передбачені програми академічної мобільності в Україні та за кордоном.
Детальніше з освітніми програмами можна ознайомитися за покликаннями:
Опис освітньої програми (2020)
Опис освітньої програми (2023)
Опис освітньої програми (2024)
Детальніше з навчальними планами можна ознайомитися за покликаннями:
Навчальний план (2020) денна форма
Навчальний план (2023) денна форма
Навчальний план (2020) заочна форма
Навчальний план (2023) заочна форма
Навчальний план (2024) денна форма
Навчальний план (2024) заочна форма
Шановні колеги!
Запрошую усіх стейкхолдерів до співпраці щодо реалізації та покращення освітньої програми. Свої пропозиції прошу надсилати на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Вінтонів Михайло Олексійович
2.В11.01.01 Українська мова та література
другого (магістерського) рівня вищої освіти
І. Гарант освітньої програми – Вінтонів Михайло Олексійович, доктор філологічних наук, професор, завідувач катедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва.
ІІ. Мета освітньої програми - надати освіту в галузі української філології, забезпечити фундаментальну теоретичну і практичну підготовку кваліфікованих кадрів для виконання професійних завдань науково-педагогічного, науково-дослідницького й інноваційного характеру в галузі сучасного мовознавства і літературознавства; підготувати здобувачів вищої освіти до самостійної науково-дослідної та науково-педагогічної діяльності в наукових закладах, закладах вищої освіти.
IІІ. Цілі навчання – підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог, у діяльності, пов’язаній з аналізом, творенням (зокрема перекладом) і оцінюванням письмових та усних текстів різних жанрів і стилів, організацією успішної комунікації різними мовами.
Компетентності випускників – здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в галузі лінгвістики, літературознавства, фольклористики, перекладу, в процесі професійної діяльності або навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
ІV. Унікальність програми
Програма орієнтована на глибоку фундаментальну підготовку майбутнього фахівця з теоретичних аспектів лінгвістики та літературознавства, передбачені цикл психолого-педагогічних і методичних дисциплін та відповідні практики для формування викладацьких компетентностей.
Студентоцентроване, практикоорієнтоване навчання.
Здобувачі мають змогу обрати індивідуальну траєкторію навчання, адже програма передбачає кілька блоків вільного вибору, а саме:
- «Теоретична лінгвістика і порівняльне літературознавство»;
- «Філологічні експертизи»;
Також передбачені програми академічної мобільності в Україні та за кордоном.
Детальніше з освітніми програмами можна ознайомитися за покликаннями:
Опис освітньої програми (2020)
Опис освітньої програми (2023)
Детальніше з навчальними планами можна ознайомитися за покликаннями:
Шановні колеги!
Запрошую усіх стейкхолдерів до співпраці щодо реалізації та покращення освітньої програми. Свої пропозиції прошу надсилати на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.