Всеукраїнська науково-практична конференція "Актуальні проблеми літературознавства і мовознавства"
Інформаційні листи
- VІ Всеукраїнська науково-практична конференція «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА І МОВОЗНАВСТВА» 2021
- VІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА І МОВОЗНАВСТВА» 2022
- VIII Всеукраїнська науково-практична конференція «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА І МОВОЗНАВСТВА» 2023
- ІХ Всеукраїнська науково-практична конференція «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА І МОВОЗНАВСТВА» 2024
Програми конференцій
- VІ Всеукраїнська науково-практична конференція «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА І МОВОЗНАВСТВА» 2021
- VІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА І МОВОЗНАВСТВА» 2022
- VIII Всеукраїнська науково-практична конференція «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА І МОВОЗНАВСТВА» 2023
- IХ Всеукраїнська науково-практична конференція «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА І МОВОЗНАВСТВА» 2024
Архів
В межах Огнев’юківських читань «Освіта - сутність часу» відбувся Міжнародний науковий форум «Лінгвофілософський підхід до мови: основні напрями і парадигми»
10 квітня 2023 року в змішаному форматі відбулися Огнев’юківські читання «Освіта - сутність часу», присвячені пам’яті Віктора Олександровича Огнев’юка, доктора філософських наук, професора, академіка НАПН України, заслуженого працівника освіти України, повного кавалера ордена «За заслуги».
У межах міжнародного наукового форуму «Лінгвофілософський підхід до мови: основні напрями і парадигми», організованого за ініціативи Ірини РУСНАК, декана Факультету української філології, культури і мистецтва, грінченківська громада об’єднала вітчизняних та зарубіжних науковців. Захід розпочався з хвилини пам’яті Віктору Олександровичу Огнев’юку, від втрати якого академічна спільнота ще досі не може оговтатися. Під час проведення форуму обговорили питання в таких секціях:
1. Українська мова в контексті суспільних викликів (модератори: Ірина РУСНАК, декан Факультету української філології, культури і мистецтва Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор; Марія БОЙКО, аспірантка ІІІ року навчання спеціальності 035 Філологія, викладач кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського університету імені Бориса Грінченка).
2. Мова - мовлення - комунікація в парадигмальному просторі лінгвістики (модератори: Михайло ВІНТОНІВ, завідувач кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор; Марія БОЙКО, аспірантка IV року навчання спеціальності 035 Філологія, викладач кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського університету імені Бориса Грінченка).
3. Перспективи розвитку української лінгводидактики в умовах суспільних викликів. Лінгводидактичні стратегії навчання української мови як іноземної (модератори: Станіслав КАРАМАН, професор кафедри української мови Факультету української філології, культури і мистецтва Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор; Лайма ДАУКШАС, аспірантка І року навчання спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки Київського університету імені Бориса Грінченка).
Провідні мовознавці з України, Польщі, Азербайджанської Республіки зустрілися на пленарному засіданні та дискусійних платформах. Доповіді на пленарному засіданні (Теофіла РЕНДЮКА про українську діаспору в діахронному та синхронному аспектах; Лесі КЕРІМОВОЇ про український культурно-освітній центр як осередок популяризації української мови та культури в Азербайджані; Маржени БЛАСЯК-ТИТУЛИ про значення рідної мови у формуванні багатомовності дитини з міграційним досвідом; Ольги ШЕВЧУК-КЛЮЖЕВОЇ про особливості функціонування української мови в ситуації вимушеної міграції; Ольги НОВІКОВОЇ про ствердження і розвиток національної мови України; Михайла ВІНТОНОВА про мовну ситуацію міста Києва; Олени ГОРОШКІНОЇ про навчання української мови сьогодні; Наталії БОГДАНЕЦЬ-БІЛОСКАЛЕНКО про проблеми навчання української мови учнів 5–6 класів шкіл з мовами національних меншин в умовах багатомовної освіти) відкрили дискусію щодо функціонування української мови в контексті суспільних викликів.
Жваве обговорення викликали виступи не лише науковців, а й дослідження здобувачів різних рівнів та освітніх програм, що були представлені у рамках роботи дискусійних платформ.
Щиро дякуємо всім учасникам форуму за активну співпрацю та зичимо подальших наукових і творчих злетів! До нових зустрічей!