21 квітня 2023 року відбувся відкритий семінар-майстерня доцента кафедри інформаційних комунікацій Новикової Р.А. для студентів І курсу спеціальності «Ведучий телепрограм». Тема семінару-майстерні «Екранний образ телеведучого як засіб трансляції соціальних міфів» привернула увагу не лише студентів, а й викладачів кафедри.
Під час семінару-майстерні було надано визначення таких понять, як «соціальна інженерія» і «соціальний міф». Розглянуто та проаналізовано приклади іміджу телеведучого, який в мовних конструкціях транслює певні соціальні міфи та стереотипи мислення за такими соціально-рольовими характеристиками: репутація; амплуа (виконувана соціальна роль); легенда (історія життя людини, подана в іміджі); місія (соціально важливі цілі, корисність для суспільства).
У перекладі з англійського імідж – це «образ», «зображення». Насправді ж це безпосередньо або візуальне враження, що навмисно створюється про особистість або соціальну структуру. Саме враження, а не оцінка. Якщо про імідж говорити як про конкретну психологічну продукцію, то він виступає як соціальна установка, ціннісний стереотип, модний символ. Соціальні міфи створюються навколо телеведучих залежно від образу людини, який формується в свідомості глядацької аудиторії.
Однією з характерних рис сьогодення є досить висока довіра до засобів масової інформації. Наше завдання полягало у виявленні впливу на свідомість людей засобами масового інформування. Важливо розуміти цей вплив, щоб запобігти небажаному вторгненню в соціальну дію або в соціалізацію кожного з нас. Питання про особливості маніпуляції свідомістю мас за допомогою ЗМІ є актуальним і вимагає осмислення. Студенти підготували відео презентації на прикладах іміджу телеведучих Сергія Притули, Лесі Никитюк, Руслана Сенічкіна, Олексія Суханова, Алли Мазур, Яніни Соколової.
Основний висновок семінара-майстерні: у нинішній час для ефективного впливу на глядацьку аудиторію сучасні ЗМІ нерідко вдаються до так званих міфів, які створюються навколо особистості телеведучого і працюють на підвищення його популярності.