12 травня 2022 року у межах Фестивалю науки – 2022 в Інституті журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка проведено круглий стіл з фахівцями-практиками «Медіапросьюмеризм як явище інформаційного суспільства», присвячений актуальним питанням взаємодії споживача контенту із засобами масової комунікації, культурі споживання та виготовлення власного медіапродукту, різних підходів до створення й передачі інформації завдяки медіа.
Спікерами та гостями заходу були:
- Ольга Романюк, директорка Публічної бібліотеки імені Лесі Українки для дорослих м. Києва;
- Вікторія Іващенко, доктор філологічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора Інституту журналістики з наукової роботи;
- Олена Григоревська, доктор наук із соціальних комунікацій, старший науковий співробітник, завідувач кафедри бібліотекознавства та інформології Університету Грінченка;
- Ольга Дудок, заступник директора Публічної бібліотеки імені Лесі Українки для дорослих м. Києва з науково-методичної роботи та бібліотечно-інформаційного обслуговування;
- Катерина Балабанова, кандидат педагогічних наук, заступник директора Інституту журналістики з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи;
- Олена Алфьорова, провідний бібліотекар відділу нестаціонарного обслуговування Публічної бібліотеки імені Лесі Українки для дорослих м. Києва;
- Аліна Лісневська, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри журналістики та нових медіа Університету Грінченка;
- Яна Фруктова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри журналістики та нових медіа Університету Грінченка;
- Анастасія Салтикова, фахівчиня відділу обслуговування, бібліотекарка І категорії Бібліотеки Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського;
- Вікторія Мостова, SMM спеціалістка UA: Радіо “Промінь”, продюсер експертів SMM;
- Дар’я Скирта, студентка 3 курсу освітньої програми “Журналістика” Інституту журналістики Університету Грінченка;
- Єлизавета Галактіонова, студентка 3 курсу освітньої програми “Інформаційна, бібліотечна та архівна справа” Інституту журналістики Університету Грінченка;
- Валерія Ковбаса, студентка 2 курсу освітньої програми “Інформаційна, бібліотечна та архівна справа” Інституту журналістики Університету Грінченка;
- Софія Середа, студентка 1 курсу освітньої програми “Інформаційна, бібліотечна та архівна справа” Інституту журналістики Університету Грінченка;
- Тетяна Поліщук, старший викладач кафедри бібліотекознавства та інформології Університету Грінченка.
Під час круглого столу учасники (викладачі кафедри бібліотекознавства та інформології, студенти 1-5 курсів ОП «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» та 1 курсу ОП «Ведучий телевізійних програм») розглянули питання щодо:
- понятійного апарату медіапросьюмеризму як явища;
- психології покоління медіапросьюмерів та відчутні зміни, що внесла в їх погляди війна;
- аналізу та пошуку ідей для контенту з популяризації читання;
- ролі соціальних мереж в роботі публічної бібліотеки та державних сервісів;
- створення та популяризації актуального мультимедійного проєкту.
Усі доповідачі наголошували на змінах і трансформаціях, що відбуваються в царині медіа з початком повномасштабної війни. Важливими є як інформаційна грамотність так і свідоме медіаспоживання. При обговоренні проблем та можливостей для медіапросьюмерів учасники звернули увагу, що український медіапродукт виходить на новий рівень як створення так і споживання контенту. В результаті роботи круглого столу було виділено наступні етапи в роботі з медіапросьюмерами, що призведуть до позитивного результату для обох сторін:
- визначення ефективних каналів комунікацій з користувачами з метою популяризації діяльності;
- вивчення інноваційного потенціалу споживачів-просьюмерів;
- вивчення та розробка методів оцінки ефективності роботи з просьюмерами з позицій отримання взаємної вигоди в процесі обміну цінностями;
- грамотне використання ідей користувачів для привернення уваги до теми;
- збільшення залученості аудиторії до створення контенту;
- активних користувачів можна розглядати як потужний додатковий ресурс, який може допомогти в опануванні медіапрактиками та охоплення аудиторії.
Ознайомитися з презентаціями доповідей можна за покликанням