Гостьова лекція Людмили Юлдашевої «Художня репрезентація жіночності в сучасній корейській літературі» в Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького

IMG 306130 травня 2025 р. на факультеті української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького відбулася гостьова лекція на тему «Художня репрезентація жіночності в сучасній корейській літературі». Захід організовано на запрошення кафедри германських мов, зарубіжної літератури та методик їхнього навчання. Лекцію прочитала Людмила Петрівна Юлдашева — кандидат філологічних наук, доцент кафедри української літератури, компаративістики і грінченкознавства Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, докторант кафедри українського мовознавства і прикладної лінгвістики Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

До участі в заході долучилися студенти спеціальностей  «Середня освіта» та  «Філологія» першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти, які вивчають зарубіжну літературу.

У межах лекції було розглянуто особливості художньої репрезентації жіночності в контексті сучасної корейської культури, її трансформацію під впливом модернізаційних процесів, а також проаналізовано три знакові твори новітньої південнокорейської літератури: «Вегетаріанка» Хан Канг – приклад мовчазного бунту, тілесного спротиву та прагнення до особистісного визволення з-під тиску патріархальних норм; «Прошу, оберігай маму» Шін Гьонсук  –  глибоко емоційне зображення жіночої жертовності, невидимої праці та вкоріненої ролі матері в традиційній родині; «Кім Джійон, 1982 року народження» Чо Намджу  – документальна хроніка жіночого досвіду, що відображає системну дискримінацію, соціальні очікування та мовчазне неприйняття у повсякденні.

Лекція викликала жвавий інтерес у слухачів, спричинила дискусії та міркування про роль жінки в літературному дискурсі Сходу та Заходу, її соціокультурну видимість і символічне представлення. Студенти активно долучалися до обговорення, ставили запитання, ділилися власними читацькими враженнями.

SDG17SDG5SDG4