«Змінити систему підготовки вчителів і вчительок на ту, яка відповідатиме сучасним освітнім трендам і забезпечуватиме якісний розвиток та навчання студентів і студенток відповідно до цінностей НУШ» – саме така місія проєкту «MentorMe» від ГО «Освіта 360» за підтримки Street Child., в якому беруть активно участь студенти 3-4 курсів освітньої програми «Українська мова і література» в межах проходження педагогічної практики.
Майбутнім учителям української мови і літератури й викладачам факультету відгукуються основні ключові ідеї проєкту, а саме:
- збільшення тривалості практичної підготовки (практика в школах триватиме з 01 березня по 30 травня 2024 р);
- індивідуалізація навчання;
- повноцінна інтеграція до шкільного середовища (студенти долучаються до загальношкільних і командних заходів);
- клінічний підхід (поєднання теорії та практики, тренінгів, відвідування уроків менторів, самостійне проведення);
- акцент на формуванні соціально-емоційних навичок, розвиток навичок рефлексії, комунікації і співпраці;
- Проєктна та волонтерська діяльність.
Проєкт «MentorMe» створений задля підсилення української системи підготовки вчителів. Завдяки об’єднанню практиків зі шкіл Educator, Liko-school, MriyDiy, M’andryk, Midgard, A+, здобувачі матимуть змогу познайомитись із найкращими освітніми тенденціями й отримати досвід викладання відповідно до цінностей НУШ. Завдяки проєкту розширено можливості практики й запроваджено менторство, щоб майбутні вчителі були готові до викликів у професії, стали частиною освітянської спільноти вже під час навчання в університеті.
28 лютого 2024 р. в Київській школі державного управління ім. С. Нижного відбулася офіційна презентація проєкту, на яку були запрошені представники шкіл, університетів, студенти, а також спікери та спікерки:
– Лілія Гриневич, ексміністер освіти і науки України, Перша проректор Київського столичного університету імені Бориса Грінченка
– Сергій Колебошин, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій;
– Роман Грищук, член Комітету ВРУ з питань освіти, науки та інновацій;
– Олександр Голіневич, менеджер програм в Україні (Street Child);
– Ярослава Мозгова, освітній експерт, менеджер освітніх проєктів;
– Людмила Таболіна, півфіналістка світової премії Global teacher prize, керівник напряму зовнішніх звʼязків і партнерства в проєкті MentorMe.
Участь у заході взяли: Горобець Світлана Іванівна, заступник декана з науково-методичної та навчальної роботи Факультету української філології, культури і мистецтва, кандидат педагогічних наук; студенти ІІІ курсу ОП «Українська мова і література» (Борисенко Олександра, Зелінська Валерія, Карпенко Михайло, Пархоменко Дарина, Мартиненко Марія); здобувачі ІV курсу (Антоненко Тетяна, Коханевич Марія, Улізько Наталія, Куц Олена). Зокрема, Світлана Горобець та Наталія Улізько долучилися до дискусійної панелі «Яким має бути сучасний учитель: успішний досвід підготовки».
Сподіваємося, проєкт допоможе по-сучасному організувати практичну підготовку майбутніх учителів української мови і літератури.
Ми щиро прагнемо досконалості, працюємо заради майбутнього нашої країни!