Всесвітній день науки - 2023: Круглий стіл «Медіаосвіта-медіапрактика»

День науки 2023

Снимок экрана 2023 11 09 в 15.53.41

КАФЕДРА ІНФОРМАЦІЙНИХ КОМУНІКАЦІЙ ЗАПОЧАТКОВУЄ КРУГЛИЙ СТІЛ «МЕДІАОСВІТА – МЕДІАПРАКТИКА»

09 листопада 2023 року, у межах заходів до Всесвітнього дня науки, викладачі кафедри інформаційних комунікацій та здобувачі освіти долучилися до ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції «Культурні та мистецькі студії ХХІ століття: науково-практичне партнерство» (організатор – партнер Університету Грінченка – Національна академії керівних кадрів культури і мистецтв). Конференція відбулася онлайново у форматі пленарного та секційних засідань і круглого столу.

На пленарному засіданні конференції наукову школу Університету Грінченка представила Григоревська О.В., професор кафедри інформаційних комунікацій, доктор наук із соціальних комунікацій (співдоповідач – Копанєва В.О., доцент кафедри, кандидат історичних наук). Доповідь на тему «Методологія соціогуманітаристики в підготовці фахівців інформаційної сфери» зацікавила всіх учасників заходу.

Важливо, що свої наукові здобутки представили і здобувачі освіти. Зокрема, Котенко К.Ю., студентка 3 курсу спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» виступила з темою «Візуальні новели та промоція читання з-поміж молоді».

До роботи секції «Інформаційна діяльність, документознавство, бібліотекознавство: історія, теорія і практика» долучилися магістранти Університету Грінченка – Бабенко А.Р. з темою «Бібліокластія, стихійні лиха, втрати під час воєнних дій бібліотек та архівів: ретроспективний огляд» та Своровський А.Р. із виступом «Соціальні комунікації публічної бібліотеки в умовах воєнного стану».

Ключовою подією, що поєднала науково-педагогічних працівників, здобувачів різних закладів вищої освіти і практиків соціокультурної сфери, став ініційований кафедрою інформаційних комунікацій круглий стіл «Медіаосвіта – медіапрактика». Співмодераторами заходу були: Хіміч Я.О., доцент кафедри артменеджменту та івент-технологій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, кандидат історичних наук, доцент та Політова О.А., завідувач кафедри інформаційних комунікацій Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат історичних наук. Професійна дискусія розгорталася навколо таких важливих для  розвитку вищої освіти в галузі аудіовізуального мистецтва та виробництва аспектів, як створення аудіовізуальних продуктів під час навчання за спеціальністю «Ведучий телевізійних програм»; вибір стратегії просування медіапродукції; дослідження медіатекстів, що існують в сучасній масовій комунікації; ролі й сутності медіакомпетентності та медіаграмотності в навчальному процесі.

Неабияке зацікавлення учасників викликали проєкти грінченківців, зокрема проєкт, присвячений дослідженню українського театру як маркеру національної ідентичності (співдоповідь Новікової Р.А., доцента кафедри інформаційних комунікацій, заслуженої артистки України та Терещенко Н.М, доцента кафедри інформаційних комунікацій, кандидата педагогічних наук, доцента).

Позитивне враження у присутніх викликав виступ Малюка Є.О., старшого викладача кафедри інформаційних комунікацій, кандидата культурології, присвячений прискореному розвитку освіти і практики аудіовізуального мистецтва.

Про зацікавленість, розмаїття задумів щодо започаткування студентами (під керівництвом досвідчених практиків) власного ток-шоу йшлося у виступі Мажари А.В., старшого викладача кафедри інформаційних комунікацій, режисера документального кіно.

Яскравим результатом практико-орієнтованого навчання грінченківців стала демонстрація студентами власних медіапроєктів «Театр і Артеміда», «Кінопаралелі» та «Metamorphosis project». Означені роботи презентували здобувачі Гордійчук І.В., Карпук Ю.В., Шкляренко І.А., Кравченко Т.О.

Під час дискусії власним досвідом і поглядами на організацію освітнього процесу, розвиток синергії між фахівцями медійної сфери й майбутніми зірками екранів і каналів, методами поєднання різних творчих підходів обмінювалися практики й педагоги; студенти активно висловлювали свої міркування про майбутнє професії, пошук власного шляху.

На цьому дискусія не завершилася… Ще багато питань чекають на вирішення й висвітлення, а проєктів – на презентацію.

До нових зустрічей!

SDG4